Przedszkole pracuje według: programu „Nasze przedszkole”, kierunku działań skierowanym na inteligencję wieloraką oraz wg programów własnych: profilaktycznych – Promocji Zdrowia; Program Adaptacyjny.
Przy realizacji treści programowych wykorzystywane są metody aktywne, problemowe i twórcze oraz metody tradycyjne. Wszystkie metody pracy z dzieckiem uwzględniają podstawową formę jego aktywności, tj. zabawę. Organizacja pracy nauczyciela z wykorzystaniem w/w metod uwzględnia wielostronny rozwój dziecka.
Do metod tych należą:
- metoda P. Dennisona (gimnastyka mózgu),
- gimnastyka ekspresyjna R. Labana,
- gimnastyka rytmiczna A. i M. Kniessów,
- pedagogika zabawy wg Polskiego Stowarzyszenia Pedagogów i Animatorów KLANZA,
- Metoda Dobrego Startu,
- Ruch Rozwijający Weroniki Sherborne,
- metoda prof. E. Gruszczyk-Kolczyńskiej,
- opowieść ruchowa,
- relaksacja,
- zabawy paluszkowe,
- bajkoterapia.
Nauczyciele realizują w poszczególnych grupach wiekowych programy profilaktyczne, wychowawcze wspólne dla całego przedszkola oraz programy własne.
Planowanie codziennej pracy pedagogicznej uwzględnia realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego,a w tym:
- działania zorientowane na dziecko,
- treści związane z porami roku,
- święta i uroczystości rodzinne,
- tradycje przedszkola ( pasowanie na przedszkolaka , cykliczne spotkania z teatrem, spotkanie z Mikołajem, Wigilia (Jasełka),Dzień Babci i Dziadka, Mamy i Taty, zabawa karnawałowa, powitanie wiosny, pożegnanie starszaków, itp.)