WSPÓŁPRACA Z INSTYTUCJAMI
Cele współpracy z instytucjami:
- rozbudzanie zainteresowań i rozwijanie zdolności dzieci,
- satysfakcja z wykonanej pracy w postaci podziękowań, wyróżnień i nagród,
- kształtowanie postaw społecznie pożądanych,
- kształtowanie nawyku dbania o bezpieczeństwo swoje i innych dzieci,
- urozmaicenie pracy wychowawczej, dydaktycznej i opiekuńczej,
- poszerzenie kontaktów zawodowych, które mogą zaowocować dalszą współpracą na rzecz dzieci.
Współpraca z:
- Urzędem Miasta – udział w akcjach i konkursach o charakterze zdrowotnym, ekologicznym i in.,
- Komendą Policji – pogadanki na temat bezpieczeństwa w ruchu drogowym (sprawdzanie autokarów przed wyjazdem dzieci na wycieczki), bezpiecznego spędzania wakacji, itp.,
- Nadleśnictwem Piaski – organizacja wycieczek do lasu (zajęcia ekologiczne),
- Dziennym Domem Opieki Społecznej – organizowanie okazjonalnych spotkań z seniorami (występy dzieci),
- organizowanie imprez plenerowych,
- Biblioteką Publiczną (ul. Wrocławska) - organizacja zajęć, spotkań, wystaw,
- Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną – badania przesiewowe dzieci, konsultacje dla rodziców, nauczycieli,
- Schronisko dla bezdomnych zwierząt, – zbiórka darów dla zwierząt, zwiedzanie schroniska,
- Kino „Pod kopułą”
- ZOO-Leszno
- Sponsorzy
WSPÓŁPRACA Z INNYMI PLACÓWKAMI - PRZEDSZKOLA, SZKOŁY,
- współpraca z placówkami przedszkolnymi w mieście – uczestnictwo w przeglądach, konkursach, festiwalach,
- nauczyciele i dzieci 5 i 6-letnie odwiedzają pobliskie szkoły podstawowe – uczestniczą w spektaklach teatralnych w wykonaniu uczniów, zwiedzają pomieszczenia szkolne, uczestniczą w lekcjach prowadzonych w klasie pierwszej szkoły podstawowej,
WSPÓŁPRACA Z WYŻSZYMI UCZELNIAMI
Placówka jest otwarta na współpracę z uczelniami kształcącymi kadrę pedagogiczną. W przedszkolu praktyki odbywają studenci kierunków pedagogicznych.
Czas odbywania praktyk przynosi korzyści zarówno studentom, jak i ich opiekunom. Są oni zawsze mile widziani, inspirują do działania w innym wymiarze. Wpływa to korzystnie na samoocenę nauczycieli i buduje pozytywny wizerunek przedszkola w środowisku lokalnym.
WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI
Celem współpracy przedszkola z rodzicami jest:
- dążenie do jednolitych oddziaływań wychowawczo-dydaktycznych przedszkola i rodziny,
- wszechstronny rozwój dziecka,
- nawiązanie dobrego kontaktu z rodzicami,
- zapoznanie rodziców z realizowanymi w przedszkolu planami i programami pracy wychowawczo- dydaktycznej,
- przekazanie wiedzy na temat funkcjonowania dziecka w przedszkolu,
- przekazanie informacji o stanie gotowości szkolnej dziecka, aby rodzice mogli je w osiąganiu tej gotowości odpowiednio do potrzeb wspomagać,
- przekazywanie porad i wskazówek od nauczycieli w rozpoznawaniu przyczyn trudności wychowawczych oraz doborze form udzielania dziecku pomocy,
- wzmacnianie więzi rodzinnych i relacji międzypokoleniowych,
- włączanie rodziców dzieci do życia grupy i przedszkola,
- zaangażowanie rodziców w prace na rzecz przedszkola,
- podnoszenie świadomości edukacyjnej rodziców poprzez pedagogizację,
- promowanie placówki w środowisku lokalnym.
Formy współpracy z rodzicami obejmują:
- zebrania ogólne z rodzicami
- zebrania grupowe,
- zajęcia adaptacyjne dla dzieci nowo przyjętych do przedszkola,
- konsultacje indywidualne z inicjatywy nauczyciela, dyrektora lub rodzica,
- prowadzenie kącika dla rodziców, m.in. informacje na temat realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego, eksponowanie prac dzieci,
- organizację i prowadzenie zajęć otwartych dla rodziców,
- organizację szkoleń i warsztatów dla rodziców,
- organizację uroczystości,
- włączanie rodziców w organizację imprez i uroczystości przedszkolnych,
- organizację akcji: „Sprzątanie Świata”, „Pomagamy zwierzętom przetrwać zimę” (zbiórka karmy dla zwierząt ze schroniska), Akcja Nakrętka, itp.
- konkursy, wycieczki,
- angażowanie rodziców w prace na rzecz przedszkola i grup, m.in.sponsorowanie zakupu zabawek, pomocy dydaktycznych, itp.