Wizja dziecka w naszym przedszkolu

Wizja dziecka w naszym przedszkolu

  • ciekawe świata,
  • ufne w stosunku do nauczycieli,
  • radosne,
  • aktywnie uczestniczące w życiu przedszkola,
  • twórcze i samodzielne w działalności zabawowej i edukacyjnej podejmowanej na rzecz własnego rozwoju,
  • uczciwe i prawdomówne,
  • odpowiedzialne i obowiązkowe,
  • kulturalne i tolerancyjne,
  • świadome zagrożeń.

MODEL ABSOLWENTA

Dziecko kończące edukację przedszkolną i rozpoczynające naukę w szkole podstawowej:

1. potrafi dobrze funkcjonować w roli ucznia, wykazuje:

  • motywację do uczenia się i do wysiłku intelektualnego,
  • zainteresowanie treściami nauczania, chęć poznawania czegoś nowego,
  • umiejętność przyswajania nowych pojęć, logicznego myślenia, korzystania z posiadanych wiadomości, uważnego słuchania,
  • umiejętność koncentracji,
  • umiejętność radzenia sobie z trudnościami ( nie zniechęca się, gdy coś mu nie wychodzi),
  • umiejętność współpracy w grupie,
  • tolerancję wobec innych, odmiennych postaw, przekonań,
  • samodzielność,
  • odporność na stres (sytuacje problemowe, konflikty z kolegami);

2. posiada:

  • zdolność do obdarzania nauczycieli i innych dorosłych uwagą i porozumiewania się z nimi w zrozumiały dla nich sposób,
  • wyobrażenie o obowiązkach wynikających z roli ucznia,
  • podstawową wiedzę o świecie;

3. umie:

  • cieszyć się z własnych osiągnięć i odczuwać satysfakcję, gdy samodzielnie wykona zadanie,

4. rozumie, zna, przestrzega:

  • prawa dziecka i respektuje prawa innych ludzi,
  • zasady bezpieczeństwa, zasad higieny, dbałości o zdrowie i sprawność fizyczną,
  • zasady kultury współżycia, postępowania,
  • kulturę i dziedzictwo własnego regionu, symbole narodowe,
  • potrzebę szanowania przyrody i środowiska (prezentuje postawę proekologiczną);

5. nie obawia się:

  • występować publicznie – reprezentować grupę , przedszkole,
  • chwalić się swoimi pomysłami, osiągnięciami artystycznymi, sportowymi, sukcesami,
  • wyrażania swoich uczuć.

DZIECKO MA PRAWO DO:

  • życia i rozwoju,
  • swobody myśli, sumienia i wyznania,
  • aktywnej, serdecznej miłości i ciepła,
  • spokoju i samotności, gdy tego chce,
  • odseparowania się jako osoba również od dorosłych lub innych dzieci,
  • snu lub wypoczynku, jeśli jest zmęczone,
  • indywidualnego procesu rozwoju i własnego tempa tego rozwoju,
  • pomocy i ochrony przy pokonywaniu przeżyć wywołanych przemocą,
  • wypowiedzi i aktywnej dyskusji z dorosłymi i dziećmi,
  • wspólnoty i solidarności w grupie,
  • aktywnego kształtowania kontaktów socjalnych i otrzymania w tym pomocy,
  • zabawy i wyboru towarzyszy zabaw,
  • pomocy ze strony dorosłych i kontaktów z nimi na zasadzie równouprawnienia,
  • nauki, informacji, badania i eksperymentowania,
  • nauki, jak podchodzić do niebezpieczeństw,
  • doświadczania konsekwencji swojego zachowania,
  • zdrowego żywienia.

Informacje

Niepubliczne Przedszkole
"Domowe Przedszkole"
usytuowane jest w cichej
i spokojnej okolicy z dala
wielkomiejskiego zgiełku i hałasu.

 

Budynek mieści się przy
ul. Nowe Wrota 15
w Gostyniu.